sobota, 27 września 2014

Rogaliki drożdżowe

Rogaliki dosyć często goszczą na moim blogu tym razem w wersji z śliwkami a dokładnie dżemem śliwkowym. Świetnie sprawdzają się również jako nadzienie powidła śliwkowe. Mam nadzieje, że ktoś skusi się na skorzystanie z przepisu gdyż są bardzo smaczne.






Składniki na 25 rogalików
50 g drożdży
550 g mąki
150 g cukru
szklanka mleka
1/2 łyżeczki soli
4 jajka
słoik dżemu śliwkowego



Mleko lekko podgrzewamy i rozpuszczamy w niem drożdże. Wlewamy je do miski. Rozpuszczamy masło i również dajemyGO do miski. Dodajemy resztę składników ( jedno białko należy odłożyć na posmarowanie rogali) I wyrabiamy ciasto do momentu aż będzie elastyczne i przestanie się kleić do ścian naczynia. Ciasto przykrywamy ściereczką i zostawiamy do  wyrośnięcia na około 2h. Po tym czasie. ciasto wykładamy na stolnice i rozwałkowujemy. Wycinamy z niego trójkąty, najlepiej żeby wyszły nam równoramienne z podstawą krótszą od ramion. Jeżeli mamy już gotowe trójkąty to układamy łyżeczkę dżemu na każdym i zwijamy je od podstawy jak roladę a boki zawijamy na kształt rogala. Gdy wszystkie będą gotowe smarujemy je białkiem,  i przekładamy na brytfankę. Pieczemy 40 MINUT  w 180 stopniach.












25 komentarzy:

  1. Oj, chodzą za mną rogaliki drożdżowe, chodża. Kusisz Justynko takimi wypiekami :) Pyszniutko się zapowiada :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! 5 minut temu skończyłam obiad a znowu zrobiłam się głodna...

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj! z chęcią bym zjadła takiego rogalika do popołudniowej herbatki;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne rogaliczki. Porywam kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham rogaliki i często je robię z różnymi nadzieniami :-) twoje wyglądają super i tak pewnie smakują :-) Pozdrawiam wieczorkiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. z chęcią zjadłabym takie domowe rogaliki, ślicznie się prezentują ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się skuszę. Szkoda, że dzieli mnie szyba monitora od tych pyszności. Ale bardzo chętnie upiekę, Bo przecież niedziela bez ciasta to nie może być :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealnie rumiane- jak ze śliwką to biorę od razu dwa:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Marzą mi się takie rogaliki od dawna:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie piękne rogale! Takie drożdżowe najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm pychotka :) do kawusi w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm, wyglądają wspaniale :)
    Mi się nigdy takich nie chce lepić...

    OdpowiedzUsuń
  13. przepiękny wyszły, takie złociste:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pysznie mi wyszły rogaliki z Twojego przepisu, tym razem zrobiłam z konfiturą wiśniową :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rany, jak ja dawno rogalików nie robiłam. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  16. ależ ślicznie uformowane :-))

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliwkowych jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ale piękne, rumiane i wyrośnięte :) zjadłybyśmy z wielką chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ile masła bo w przepisie nie ma?

    OdpowiedzUsuń