wtorek, 3 września 2013

Ciasto bananowe z żurawiną

Dzisiaj postanowiłam zrobić do kawy coś prostego i smacznego. W sumie jest to pierwsze ciasto bananowe mojego autorstwa, nie przepadam za bananami. Niestety moja awersja do tych owoców nie została przerwana przez to ciasto, chyba nawet się utwierdziłam w swoim przekonaniu, że dziwnie smakują:) Mojemu łasuchowi bardzo smakowało ciacho, stwierdził, ze jest wilgotne i mocno bananowe ,no też mi zachęta dla mnie. Pozostawiam więc przepis dla amatorów bananów. 


Składniki na keksówkę o długości 35 cm:
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
3/4 szklanki cukru 
1/2 szklanki oleju
4 duże dojrzałe banany
4 łyżki jogurtu naturalnego
1/2 szklanki suszonej żurawiny







Wykonanie:

Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiewamy przez sitko. Rozgrzewamy piekarnik do 180. W tym czasie do miski dajemy jajka z cukrem i miksujemy je przez około 3 minuty, następnie dodajemy jogurt z olejem i wszystko mieszkamy. W tym czasie banany zgniatamy widelcem "na papkę"i dodajemy do ciasta. Na koniec dodajemy suche składniki i wszystko znów mieszamy. Gotowe ciasto wylewamy do keksówki i posypujemy wierzch ciasta żurawiną. Wkładamy formę do nagrzanego pieca na około 40 minut.  Smacznego:)








15 komentarzy:

  1. a ja bardzo lubię takie ciasta z bananami, chlebek bananowy uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam banany mogę jeść codziennie, ciacho więc biorę w ciemno;))

    OdpowiedzUsuń
  3. nie łączyłam jeszcze żurawiny z bananami. bananowe wypieki lubię, więc by mi posmakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ciasto z bananami, uwielbiam żurawinę, więc połączenie musi być wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat w sam raz coś dla mnie:)Jeszcze mi zostały banany z promocyjnego zakupu, więc mogę poszaleć, tym bardziej, że jeszcze nigdy nie piekłam ciasta z bananami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawe połączenie, kwaśne ze słodkim bananem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam chlebek bananowy... Takiego z żurawiną jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam banany i wszystko co bananowe, więc jak dla mnie ciacho idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Super połączenie smaków, uwielbiam i banany, i żurawinę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podoba mi się połączenie banana i żurawiny. Ciacho pysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  11. chyba sobie upiekę bananowy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. banan i żurawina smacznie połączyłaś,,,

    OdpowiedzUsuń
  13. Banana z żurawiną jeszcze nie łączyłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię i banany i ciasta z nimi. Sa pyszne :))

    OdpowiedzUsuń