piątek, 22 lutego 2013

Ciasto mocno czekoladowe z pomarańczą i miłe zaskoczenie

Nad chodzi koniec tygodnia weekend więc pora się zastanowić co zrobić dobrego do kawy. Tym razem pomysł znalazłam na jednym z blogów ale nie pytajcie na którym, codziennie przeglądam ich stosunkowo dużo więc kolejka z przepisami też jest duża, a że przestoje są to chyba nie muszę tłumaczyć. Staram się w miarę na bieżąco ale wychodzi jak zawsze:) Z góry przepraszam autora ale niestety nie zapisałam sobie źródła przepisu. Spisałam na kartce składniki i tyle mnie widzieli:) Co by jednak o przepisie nie mówić jest bardzo smaczny. Po zrobieniu ciasta spróbowałam z ciekawości i stwierdziłam, że zrobiłam za słodką masę. Zrezygnowana wsadziłam ciasto do lodówki i czekałam na ocenę reszty domowników. Po połowie dnia i kilku pielgrzymek do lodówki nikt nie przychodzi do mnie nie krytykuje nie zachwala... hmm co jest? Wchodzę do kuchni i dobrze, że to zrobiłam bo udało mi się ocalić ostatnie kawałki  ciasta. Normalnie mam w domu skryto-podjadaczy :D rodzicie stwierdzili, że zawsze sama wykazuje zainteresowanie opinią na temat ciasta więc czekali aż ja przyjdę. Akurat, chcieli zjeść moje biedne ciasto:D:D Na szczęście udało mi się  uratować dla przyjaciółki dwa kawałki, też zjadła kawałek a drugi wzięła na wynos dla męża. Wszystkim smakowała przy czym tata i ja stwierdziliśmy, że masa jest trochę za słodka więc dla tych którzy nie bardzo lubią słodkie rzeczy uprasza się o zmniejszenie ilości cukru w podanym przepisie, ostrzegam wcześniej:)


 Składniki:
ciasto:
60 g kakao
200 ml wrzącej wody
90 g masła
200 g cukru
szczypta soli
2 jajka
150 g mąki pszennej
łyżka mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia
70g czekolady gorzkiej

masa pomarańczowa:
 250 g serka mascarpone
100 ml śmietanki kremówki
2 łyżki cukru pudru
skórka otarta z pomarańczy lub gotowa kandyzowana
aromat pomarańczowy

Wykonanie:

Kakao i gorzką czekoladę zalać wrzątkiem i wymieszać do rozpuszczenia składników. Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i mąką ziemniaczaną. W kąpieli wodnej rozpuścić masło. Przelać do miski i ucierać razem z cukrem do białości, następnie dodawać po jednym jajku cały czas miksując. Następnie dodać ostudzone kakao z czekoladą a na końcu wymieszane wcześniej mąki. 
Gotowe ciasto przelać do formy i piec w temperaturze 180 stopni około 20 minut. Gdy ciasto ostygnie dzielimy na dwie części.  Obieramy skórkę z pomarańczy tak aby była bez białych błonek, kroimy ją  bardzo drobno i parzymy kilka razy wrzątkiem aż zmięknie. Serek mascarpone miksujemy  z cukrem pudrem i dodajemy go do ubitej wcześniej na sztywno śmietany kremówki. Na koniec do gotowej masy dodajemy skórkę z pomarańczy i aromat pomarańczowy. ( można dodać gotową kandyzowaną skórkę z pomarańczy) 

Gotową masą przekładamy ciasto i dekorujemy według uznania. Smacznego:)



16 komentarzy:

  1. Hehe, ale się uśmiałam z tego skrytego podjadania. Wiedzą jak Cię podejść, żeby zjeść więcej pysznych słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakołyk do kawki:)))Chetnie pożarłabym kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię połączenie ciemnej czekolady i owoców. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię połączenie ciemnej czekolady i owoców. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne ciasto :) Czekolada i pomarańcza pychota :))

    OdpowiedzUsuń
  7. oj dobrze ma z Tobą ten kochany łasuch :)
    takie ciasta wypiekasz, że aż pozazdrościć!
    ja z pomarańczą mam w planie nalewkę zrobić :)


    OdpowiedzUsuń
  8. Czekolada i pomarańcze, jak dla mnie, duet idealny:-).

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszne!:) tu cukier pewnie ja bym musiała zmniejszyć:) haha też mam takiego podjadacza, ale nocnego i jest nim tata:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja tam słodkie uwielbiam i moje koleżanki zawsze mówią, że cukru nie żałuję ;p Więc jak dla mnie - Twój przepis jest idealny!

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie połączenie smaków mi pasuje!!Jak ja tęsknie za słodkim!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm poproszę kawałek, tak pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ma nic lepszego niż czekoladowe ciasto z kremem mascarpone ... uwielbiam takie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To ciacho zawiera same pyszne rzeczy, więc nic dziwnego, że tak posmakowało Twojej rodzince :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Pyszne takie ciacho:) aż ślinka leci. Nie się co dziwić, że po cichutku ulatniało się z lodówki:)

    OdpowiedzUsuń