wtorek, 23 października 2012

Bounty smak raju


Przeglądając moją wielką księgę przepisów znalazłam zdjęcie czarno białego przysmaku. Nie wiele myśląc postanowiłam spróbować tego przepisu. Akurat wybierałam się do rodziny, a z pustymi rękami nie wypada to stwierdziłam, że taki mały placuszek będzie w sam raz. Czekoladowy biszkopt, masa z dużą ilością kokosa i czekoladowa polewa o to tajemnica. Rzeczywiście ciasto smakuje bardzo podobnie co znany wszystkim baton. Polecam gdy nie mamy ochoty an coś bardzo słodkiego gdyż ciasto jest delikatne w smaku. Polecam wszystkim smakosza i łasuchom.

 Składniki:
ciasto:
5 jajek
3/4 szklanki mąki
1/2 szklanka cukru
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia


masa:
2 szklanki mleka
1/2 szklanki cukru
20 dag masła
25 dag wiórków kokosowych
cukier waniliowy

polewa:
10 dag czekolady mlecznej
10 dag czekolady deserowej
75 dag masła
3 łyżki śmietany kremówki

Wykonanie:
Ubijamy białka na sztywno dodajemy stopniowo cukier i żółtka. Na koniec wsypujemy kakao oraz mąkę
z proszkiem do pieczenia. Gotowe ciasto wlewamy na formę i pieczemy 30 minut w 180 stopniach.
Aby zrobić masę należy zagotować mleko i wyspać cukier oraz wiórki kokosowe i poczekać aż masa zgęstnieje. Mnie zajęło jakieś 15 minut. Na koniec należy rozpuścić masło w masie i zostawić ją do wystygnięcia. Gdy będzie zimna trzeba ją wlać na  biszkopt.
W celu wykonania polewy należy rozpuścić masło i dodać do niego roztopioną czekoladę w kąpieli wodnej.  Na sam koniec gdy składniki się połączą należy dodać śmietanę. gotową masą pokrywamy wierzch ciasta i gotowe. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz